رفتن به مطلب
اطلاعیه شماره 1 مارککـــت ایران ادامه مطلب... ×

تمامی فعالیت ها

این جریان به طور خودکار به روز می شود     

  1. هفته گذشته
  2. نگارش

    0 دریافت

    از‌ آنجاييكه جمعيت به اشكال مختلف بر نظام اجتماعي و ابعاد مختلف اقتصادي فرهنگي و آموزشي و غيره اثر مي‌گذارد و هدف دولت حفظ تعادل و بقاي نظام اجتماعي است اين بنده حقير به همراه گروه پژوهشي تصميم گرفتيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه اطلاعات اندكي از روشهاي جلوگيري از بارداري ارائه دهيم ولي از آنجا كه اين روشها بسيار متنوع و گسترده است ما نتوانستيم اطلاعاتي در مورد همه آنها ارائه دهيم و مطالبي اندك در مورد قرص‌هاي جلوگيري از بارداري تهيه كرديم تا شايد بتوانيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه در كنترل جمعيت نقش داشته باشيم. روشهاي خوراكي كه معمولاً به عنوان «قرص» شناخته شده‌اند، مواد شيميايي هستند كه از راه دهان مصرف مي‌شوند تا از بارداري طبيعي جلوگيري كنند. قرص‌هاي جلوگيري از باردارياز سال 1960 در بازار موجود بوده‌اند و براي اكثر مردم شناخته شده ‌اند. ميليونها زن در سراسر جهان آنها را استفاده كرده‌اند و البته كاربرد‌ها و نتايج متفاوتي داشته است. يك چهارم زنان بارور در انگلستان از قرص استفاده مي‌كنند و تنها يك درصد از زنان ژاپن اين قرص را بكار مي‌برند. جلوگيري كننده‌هاي دهاني مخصوص مردان هند و نيازمند تحقيق و پژوهشي در اين مورد است. قابليت دسترسي عمومي public availability در ژوئن 1957، FDA[1] انويه 10 ميلي گرمي (85/9 ميلي گرم نورتيندول و 150 ميلي‌گرم مسترانول) را روي بيش از 600 زن آزمايش كردند. تحقيقات نشان دادند كه انويه‌هاي 10،5، 5/2 ميلي‌گرمي بسيار موثر بودند در 23 ژوله اي 1959 سيرل تصميم گرفت ميزان انويه را افزايش دهد. FDA اين كار را تاييد نكرد. در 9 مه 1960، FDA اعالم كرد كه 10 ميلي‌گرم انويه مي‌تواند مورد استفاده‌ي عمومي قرار بگيرد و بنابراين اين قرص‌ها براي مدت سه سال مورد استفاده‌ي حداقل نيم ميليون زن قرار گرفت. اگر چه FDA استفاده از جلوگيري كننده‌ها را تاييد كرد سيرل هرگز نپذيرفت كه اين انويه 10 ميلي‌گرمي يك قرص جلوگيري كننده باشد. 9 ماه بعد در فوريه 1961، FDA مصرف انويه 5 ميلي‌گرمي را تاييد كرد در ژوليه‌ي 1961، سرانجام سيرل انويه 5 ميلي‌گرمي را وارد بازار كرد كه بعنوان جلوگيري كننده شناخته شده بود. اگر چه FDA مصرف اين قرص‌هاي خوراكي را در 1960 تاييد كرده بود ولي اين قرص‌ها در دسترس همه زنان متأهل در تمامي ايالات موجود نبود تا سال 1965، و همين طور تا سال 1972 زنان مجرد و غير متأهل نمي‌توانستند اين قرص‌ها را مصرف كنند. فرانسه France در سال 1967 مصرف جلوگيري كننده‌ها در فرانسه قانوني اعلام شد كه اين قرص‌ها هم شامل اين مواد جلوگيري كننده‌ها مي شوند قرص‌ها رايج ترين روش جلوگيري در فرانسه به شمار مي‌رود مخصوصاً بين زنان جوان. از زمان معرفي اين قرص‌ها نرخ سقط جنين ثابت باقي مانده است. ژاپن Japan در ژاپن انجمن پزشكي ژاپن استفاده از قرص‌ها را نزديك 40 سال ممنوع اعلام كرده است. دو دليل اصلي در ژاپن مطرح شده بود يكي اين بود كه امنيت به معناي بودن مصرف اين قرص‌ها در دراز مدت است و ديگر اينكه مصرف قرص‌ها مصرف كاندوم‌ها را پايين مي‌آورد و اين باعث افزايش خطر انتقال بيماري‌ها است.

    6,800 تومان

  3. نگارش

    0 دریافت

    در بررسي تاريخ ، بشري را نمي توان يافت كه با مسائل مربوط به مواد مخدر دست به گريبان نبوده و شايد بتوان گفت مواد مخدر همزاد با بشر در اين جهان يافت شده و تا زماني كه انسان در اين عرصه وجود دارد آن نيز پا بر جاست . مسائل مربوط به مواد مخدر تازگي نداشته و اثرات آن نيز همواره در سرنوشت ملتهاو اقوام قابل جستجو است . در كتب تاريخي ايران و حتي در كتاب قانون ابن سينا از اثرات اين مواد نامبرده شده است . اما بيشتر گزارشات در مورد مواد مخدر مربوط به زمان صفويه و سپس قاجاريه تا عصر كنوني است همراه با فراز و نشيبهاي اين دوران كه اشاعه مصرف مواد افيوني مورد توجه بوده است قوانين يكصد ساله در مورد محدود نمودن مصرف مواد نيز يافت مي شود. تعاريف اعتياد: اعتياد يعني خو گرفتن و وابسته شدن جسمي ، رواني و عصبي فرد به مواد مخدر كه ترك يا فرار از آن نا ممكن و يا بسيار مشكل است . اعتياد يعني مصرف نا بجا و مكرر مواد مخدر كه باعث وابستگي به آنها مي شود . اين وابستگي بدني و رواني است ، ترك مصرف مواد افيوني مشكلات و محروميت هاي بدني و رواني را در پي خواهد داشت . وابستگي به مواد (Substance dependence) : امروزه در محافل دانشگاهي به جاي اعتياد از وابستگي نام برده مي شود ، هر چند كه ميان مردم اين بيماري به ((اعتياد )) و خود بيمار به عنوان))معتاد)) شناخته شده است . بر اساس آخرين جمع بنديهاي عملي كه در دهه هشتاد انجام گرفت))وابستگي(( يك نشانگان باليني است كه در پي مصرف مواد علائمي در حالات رفتاري ، شناختي و فيزيولوژيكي فرد مصرف كننده ظاهر مي گردد ميزان وابستگي كمي است و به درجات مختلفي مي تواند وجود داشته باشد . شدت وابستگي با رفتارها متعاقب مصرف مواد ، سنجيده مي شود اسامي عاميانه:NOSE CANDY ،BASE ،FLAKE، TOOT ،WHITE ،BLOW ،SNOW ROCK ،CHARLIE، COKE ،STARDUST شكل ظاهري: گرد سفيد رنگي كه از برگهاي خشك شده گياه كوكا بدست مي آيد.با پختن كوكائين همراه با جوش شيرين ماده مخدر ديگري بنام CRACK حاصل مي گــردد. كرك بسيار بسيار اعتياد آور بوده و بشكل حبه هاي سفيد و يا قهوه اي رنگي ميباشـد. معمولا با نشاسته، شكر، ويتامين سي، پودر شير و پودر تالك تركيب مي گردد.

    8,500 تومان

  4. جدیدا
  5. نگارش

    0 دریافت

    براى بدست آوردن ارزش نهضتى كه پيامبر اسلام(ص) بنيانگذار آن بود، لازم است و لو در حد اجمال با اوضاع دو محيط آشنا شويم: 1- محيطى كه اسلام در آنجا پيدا شد و رشد و نمو كرد. 2- محيط بيرون از جهان اسلام. در رابطه با محيط دوم، تاريخ ايران و روم را به عنوان درخشانترين نقاط آنروز عالم به ما معرفى مى‏كند و ما در اين قسمت پيرامون ايران به بحث مى‏پردازيم و بحث راجع به اوضاع روم و شبه جزيره عربستان را در عناوين ديگر پى‏مى‏گيريم. ظهور اسلام و بعثت پيامبر اكرم‏«ص‏»،(611 ميلادى)،با دوران پادشاهى خسرو پرويز(628-590 م)مصادف بود و در زمان خسرو پرويز،پيامبر اسلام‏«ص‏»از مكه به مدينه هجرت فرمود(روز آدينه 16 ژوئيه 622)و اين واقعه،مبدء تاريخ مسلمانان گرديد. در اين ايام،دو دولت‏بزرگ و نيرومند(روم شرقى و ايران ساسانى)،بر قسمت اعظم دنياى متمدن آن روز حكمرانى داشتند.از دير باز براى تسلط و حكمرانى جهان،با يكديگر در جنگ و ستيز بودند. (1) وضع اجتماعى ايران وضع اجتماعى ايران در زمان ساسانيان،به هيچ وجه بهتر از وضع سياست و دربار نبود.حكومت طبقاتى كه از دير زمان در ايران وجود داشت،در عهد ساسانيان به شديدترين وجهى درآمده بود. طبقات اشراف و روحانيان،كاملا از طبقه‏هاى ديگر ممتاز بودند.تمامى پستها و شغلهاى حساس اجتماعى مخصوص آنان بود.پيشه‏وران و دهقانان از تمام مزاياى حقوقى اجتماعى محروم بودند.به جز پرداخت ماليات و شركت در جنگها وظيفه ديگرى نداشتند. «نفيسى‏»،در باره‏ى امتيازات‏«طبقاتى ساسانى‏»مى‏نگارد: «...چيزى كه بيش از همه در ميان مردم ايران‏«نفاق‏»افكنده بود،«امتيازات طبقاتى‏»بسيار خشنى بود كه ساسانيان در ايران برقرار كرده بودند.و ريشه آن در تمدنهاى پيشين بوده،اما در دوره‏ى ساسانى،بر سخت گيرى افزوده بودند».

    6,900 تومان

  6. نگارش

    0 دریافت

    كتاب: تاريخ سياسى اسلام سيره رسول خدا(ص)، ص 318 نويسنده: رسول جعفريان رسالت پيامبر(ص)در شهر مكه آغاز شد،شهر مكه،براى ابلاغ و گسترش اسلام از زمينه‏اى برخوردار بود كه مناطق ديگر جهان از آن بى‏بهره يا كم‏بهره بودند.ويژگيهاى اين منطقه از جهات مختلفى مى‏توانست در تكامل و رشد اسلام در ميان مردم مؤثر باشد. نخستين مسأله،تقدس كعبه نزد اعراب بود.كعبه‏اى كه حضرت ابراهيم(ع)بنا كرد،از قرنها قبل از بعثت،به عنوان خانه و معبدى محترم مورد توجه همگان قرار داشته و تقدس خاصى به مكه مى‏بخشيد،اين تقدس تا جايى بود كه در پناه و پرتو كعبه،مكه شهر امن و امان تلقى مى‏شد .از كتب تاريخى به دست مى‏آيد كه كعبه نزد اكثر ملل جهان از قديم الايام مورد احترام بوده است،ايرانيان صائبى مذهب و آشوريان،كعبه را يكى از خانه‏هاى هفتگانه و معظم جهان مى‏پنداشتند و چون كعبه بسيار قديمى بود برخى آن را خانه«زحل»مى‏دانستند. از آنجا كه اعراب در ايام حج،از سراسر جزيرة العرب به مكه مى‏آمدند،رسول خدا(ص)از اين فرصت استفاده مى‏كرد،با رؤساى قبايل مختلف تماس مى‏گرفت و آنان را به اسلام دعوت مى‏فرمود،او در ميان قبايل رفته و اسلام را به آنان عرضه مى‏داشت،ابو لهب نيز بدنبال او حركت مى‏كرد و مى‏كوشيد تلاش پيامبر(ص)را خنثى سازد.پيامبر(ص)در همين رابطه قبايل«بنى صعصعه»،«بنى حنيفه»،«كنده»و«كلب»را ملاقات و آنان را به اسلام فراخواند. (12) در يكى از همين ملاقاتها بود كه رسول خدا(ص)گروهى از يمنى‏ها را نيز به اسلام دعوت كرد . (13) زمينه گروش مردم يثرب به اسلام نيز در همين تماسهاى موسم حج فراهم شد،گروهى از يثربيان در مراسم حج با پيامبر(ص)آشنا شدند و دعوت او را شنيديد،آنها ابتدا شش نفر بودند،در پيمان«عقبه اولى»12 نفر شدند،و سال بعد هفتاد و اندى مسلمان مدنى در موسم حج با پيامبر ملاقات كردند.

    5,000 تومان

  7. نگارش

    0 دریافت

    عقل به ما مي گويد: هر اثري يك موثّري دارد و اين حكم به قدري روشن است كه اگر شما بسيار آرام به صورت نوزادي بدميد، او چشم باز مي كند، به اطراف مي نگرد و به دنبال موثّر مي گردد وچنين مي فهمد كه اين دميدن از يك سرچشمه اي به وجود آمده است . آري ، مساله ((از اثر پي به موثّر بردن )) از روشن ترين مسايل روزمرّه زندگي ماست . چگونه مي توان باور كرد كه مثلا تصوير يك خروس يا طاووس به عكّاس يا نقّاش نياز دارد، ولي خود خروس و طاووس به خالق و طرّاح نياز نداشته باشد!؟ چگونه عقل را قانع كنيم كه يك دوربين عكّاسي سازنده دارد، لكن چشم انسان سازنده با شعوري ندارد؟ در صورتي كه عكس برداري چشم به مراتب مهم تر از عكس برداري دوربين است ، زيرا دوربين هر چند بار كه عكس گرفت بايد فيلم آن را عوض كنيم ، ولي چشم دائما در حال عكس برداري است . خداشناسي از راه نظم و هماهنگي بهترين و ساده ترين دليل توحيد، نظم و هماهنگي عجيبي است كه بر موجودات جهان حاكم است . اين دليل به عنوان برهان نظم ناميده مي شود. برهان نظم داراي امتيازاتي است ، از جمله : 1 برهاني قرآن است . آيات قرآن نيز همواره ما را به شناخت شگفتي هاي طبيعت و تفكّر و تامّل در آيات عظمت خداوند دعوت كرده است . 2 عشق آفرين است . وقتي انسان الطاف و نعمت هاي خداوند را مي شناسد، عشق و محبّت او به خداوند بيشتر مي شود. نشانه هاي خدا قرآن در آيات بسياري عبارت ((و من آياته )) را تكرار مي كند. تا بدين وسيله به ما اعلام نمايد كه اين همه نظم و هماهنگي ، هرگز نمي تواند تصادفي به وجود آيد. اكنون به ذكر برخي از نشانه هاي الهي در طبيعت و در وجود خود مي پردازيم. بديهي است كه اين نشانه ها ما را به وجود خداوند متعال رهنمون مي گردد. (سنريهم اياتنا في الافاق و في انفسهم انّه الحقّ) (91) هماهنگي نظام تكوين و تشريع علاوه بر وجود هماهنگي ميان موجودات ، در نظام آفرينش ، نظام تشريع و قانونگذاري الهي نيز شاهد هماهنگي هستيم : 1 نظام تكوين به بهترين وجه آفريده شده است. (الذي احسن كل شي خلقه ) (96) نظام تشريع (قرآن ) نيز به بهترين وجه تدوين شده است : (اللّه نزّل احسن الحديث كتابا متشابها مثاني ) (97) 2 در نظام تكوين دستور به تفكّر داده شده است : (او لم يتفكّروا في انفسهم ) (98) ، (او لم ينظروا في ملكوت السموات والارض ) (99) در نظام تشريع (قرآن ) دستور به تفكّر و تدبّر وارد شده است :

    11,000 تومان

  8. نگارش

    0 دریافت

    فهرست مطالب 1) ولادت 2) غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری 3) غیبت دراز مدت یا غیبت کبری و نیابت عامه 4) ضرورت غیبت اخرین امام 5) طول عمر امام زمان (عج) 6) اعتقاد به مهدویت در ایین های مختلف 7) انتظار ظهور قایم (عج) 😎 مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری 9) زمینه برای امدن امام (عج) 10) نشانه و علامت حتمی ظهور ولادت ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه، نیمه شعبان سال 255یا 256 هجری بوده است . پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع )، معتصم عباسی، هشتمین خلیفه عباسی، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی قرار داد. غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال بطول نینجامید ( از سال 260ه. تا سال 329ه. ) که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت مهدی ( عج ) می رسیدند و پاسخ نامه ها و سؤالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام را داشته اند ، چهار تن بودند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروفند . اعتقاد به مهدویت دردرآیین زردتشتی در کتابها و اثار زردتشت و زردتشتی درباره آخر الزٌمان و ظهور موعود مطالب بسیاری امده است. از جمله در کتابهای اوستا ، زند ، جاماسب نامه ، داتستان دینیک و زراتشت نامه در دین زردتشت موعودهایی معرفی شده اند که انان را سرشیانت می نامند. این موعودها سه تن بوده اند که مهمترین آنها اخرین ایشان است. و او (( سوشیانت پیروزگر)) خوانده شده است. و این سو شیانت همان موعود است چناچه که گفته اند: سوشیانت مزدیسنان به منزله کریشنای برهمنان ، بودای پنجم بودانیان ، مسیح یهودیان ، فارقلیط عیسویان و مهدی مسلمانان است. مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری بحث انتظار و ظهور مهدی موعود ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ از ابعاد گوناگونی مورد چالش قرار گرفته‌ است؛ از جمله: 1. مهم‌ترین فلسفه‌ای كه برای تحقّق قیام مهدی برشمرده‌اند، تحقّق عدالت فراگیر و گسترده است. با توجّه به این‌كه یكی از علل ضرورت معاد نیز همین ضرورت تحقّق كامل است و با توجّه به این‌كه دنیا فقط دارگذر، و اصل و مقصد نهایی، آخرت است، دیگر تحقّق عدالت فراگیر در دنیا چه ضرورتی دارد و چرا باید در این دنیا انتظارِ عدالت داشته باشیم؟ 2. در آیات و احادیث برای برخی اعمال جایگاه خاصی قائل شده‌اند: نماز ستون دین دانسته شده، و امربه معروف و نهی از منكر، مایه قوامِ بقیه احكام، و... .

    15,500 تومان

  9. نگارش

    0 دریافت

    جناب عبدالمطلب، پدر بزرگ پيغمبر (ص)، پس از آن که به کمال رشد رسيد و مناصب کعبه به او منتقل گرديد، چيزي نگذشت که فوق العاده عظمت يافته بر مردم مکه و قريش امير و مهتر شد، عبدالمطلب مردي چهار شانه، خوش سيما، اندکي چاق و پرتو جواني در چهره اش ميدرخشيد و مع الوصف تمام موهاي سرش سپيد بود. عبدالمطلب چنان بزرگي يافت که از بلاد و کشورهاي دور، به نزد او تحف و هدايا ميفرستادند، و هر که او را زنهار ميداد در امان بود، و چون عرب را داهيه اي پيش مي آمد، او را برداشته به کوه خثبير برده قرباني ميکردند، انجام حاجات خود را به بزرگواري او ميشناختند، ديگران خون قرباني خود را بر پيشاني بتها ميماليدند، اما او جز خداي يگانه چيزي را مورد ستايش قرار نميداد ... تولد نور نزديک به فجر صادق، مقارن اين حوادث، جناب آمنه ديد که ستاره هاي آبي، با دنباله هاي ارغواني، به پشت بام خانه اش ميريزند!، از اين تماشا مسرور شده بود که ناگهان ديد زنهايي نوراني اطراف بالينش نشستند، فکر کرد زنان قريشند، ولي متحير بود که چگونه خبر يافته اند که او در اين وقت ميخواهد وضع حمل کند!! دلايل نقلي: 1- در مورد آمدن وحي خداوند و ملايك او شهادت مي دهند خداوند متعال مي فرمايد: ( لكن الله يشهد بما انزل إليك أنزله بعلمه و الملائكة يشهدون وكفي بالله شهيدا ) النساء: 166 ) " هر چند كافران رسالت تو را انكار مي نمايند ) لكن خداوند بر آنچه ( قرآن ) بر تو نازل نموده گواهي مي دهد، اين خداوند است كه آنرا بر مقتضاي دانش خويش نازل كرده و فرشتگان نيز گواهي مي دهند، اما كافي است كه خداوند گواه باشد”. ايمان به پيامبران انسان مسلمان به اين موضوع ايمان و يقين دارد و كه خداوند از ميان بندگان خود پيامبراني را بر گزنده و قوانين و راه و رسم خود را براي ابلاغ شدن به مردم و اتمام حجت بر آنان، به آن پيامبران وحي نموده است. به همراه آنان نشانه هاي آشكاري را فروفرستاده و به وسيله معجزه از ايشان پشتيباني نموده است كه اولين آنا ن حضرت نوح و آخرينشان حضرت محمد - صلي الله عليه وسلم- مي باشد. آن پيامبران هر چند انسان بوده و بسياري از امور بشري آنها را نيز شامل مي گرديده و براي مثال: غذا و نوشيدني مي خوردند، بيمار گرديده و بهبودي مي يافتند، گاهي چيزهايي را فراموش و گاهي اموري را بخاطر مي آوردند و قانون زندگي و مرگ آنان رانيز در بر مي گرفت، اما در عين حال كاملترين و گرامي ترين بندگان خداوند بودند، و ايمان هيچكس بجز به وسيله ايمان به آنان كامل نمي گردد، و براي اثبات اين امور به دلايل نقلي و عقلي زير توجه فرماييد.

    6,900 تومان

  10. نگارش

    0 دریافت

    گفتار اول : تفسير و ضرورت مرگ استدلال علم طبيعى بر ضرورت مرگ استدلال هاى فلسفى بر ضرورت مرگ تفسير مرگ در فلسفه ى غرب اقسام مرگ از ديدگاه فلسفه اسلامى مرگ اضطرارى مرگ طبيعى مرگ ارادى نگرش فلسفه ى غرب به مسأله مرگ گفتار دوم : مرگ از منظر قرآن و روايات تفسير قرآن و روايات از مرگ ضرورت وقوع مرگ بازگيرندگان نفس در هنگام مرگ اقسام مرگ از نظر قرآن مرگ، تثبيت كننده ى سعادت يا شقاوت امكان بازگشت به دنيا ظهورهاى گوناگون مرگ مرگ و زندگى حقيقى مرگ انديشى و فوايد آن گفتار سوم : ترس از مرگ عوامل ترس از مرگ فلسفه و ترس از مرگ دين و ترس از مرگ برخوردهاى گوناگون آدميان با مرگ گفتار اول : تفسير و ضرورت مرگ در اين گفتار دلايل ضرورت مرگ كه به تفسير حقيقت آن منتهى مى شود، بررسى خواهد شد. اثبات ضرورت مرگ، به منظور مدلل كردن اين ادعاست كه هر نفسى بايد جهان مادى را ترك كند; به عبارت ديگر، قضيه ى «هر نفسى مرگ را مى چشد» يك قضيه ى ضرورى است و نه امكانى. تفسير مرگ و توجيه ضرورت آن كاملا به تفسير زندگى دنيوى وابسته است. اگر زندگى بشر بر اساس بينش طبيعى تفسير شود مرگ او هم بر آن اساس تبيين مى شود، ولى در چشم انداز دين و فلسفه ى الهى همان گونه كه درخت زندگى انسان ريشه در امور ماوراى طبيعى دارد، مرگ او نيز بدين سان خواهد بود. البته فيلسوفان موحد گاه مرگ را به اسباب فاعلى قريب يا علل اِعدادى و طبيعى آن برگردانده براى آن دلايل طبى اقامه مى كنند، اما قاعدتاً ضرورت مرگ را بايد بر اساس اسباب ماوراى طبيعى، يعنى سبب فاعلى بعيد يا سبب غايى آن تبيين كنند. از اين رو ضرورت مرگ در علم طب به گونه اى و در فلسفه ى الهى به گونه اى ديگر اثبات مى شود فلسفه غرب : همان طور كه ملاحظه مى شود ديدگاه افلاطونى هميشه اين پرسش را بر مى انگيزد كه اساساً چرا روح از عالم مجردات فاصله گرفته به دنيا هبوط كرده است تا بار ديگر بخواهد با مرگ بدان جا باز گردد. تنها مى توان گفت روح انسانى هر چند پيش از بدن و عالم ماده موجود بوده است، اما قابليت او براى دست رسى به كمالات تنها با گذر از عالم ماده به فعليت مى رسد. از اين رو با آمدن به دنيا و طى كردن عالم طبيعت دگربار با وضعيتى جديد به عالم مفارقات و مجردات باز مى گردد و سرّ رها كردن دنيا و ضرورت مرگ آن است كه استعدادهاى او در دنيا به فعليت رسيده است. ب ـ فلوطين در بحث نهى از خودكشى، مرگ را به جدايى تن از روح معرفى مى كند نه روح از تن: روح بايد منتظر شود تا تن به كلى از او جدا شود، زيرا در اين صورت مجبور نيست به مكانى ديگر برود; بلكه همين كه تن از او جدا شد خود به خود جدا از تن مى ماند. تن چگونه از روح جدا مى شود؟ بدين سان كه تن هماهنگى خود را، كه داشتن روح مستلزم داشتن آن است، از دست مى دهد و ديگر نمى تواند روح را به خود ببندد و هيچ جزيى از روح بسته به تن نمى ماند. چه بايد گفت درباره ى كسى كه بكوشد تا تن را از هم بپاشد؟ چنين كسى به زور توسل مى جويد و در اين صورت تن از روح جدا نمى شود، بلكه روح مجبور مى شود خود را از تن جدا سازد... چون سرنوشت روح در جهان ديگر بسته به حالتى است كه هنگام مرگ دارد. آدمى نبايد تا وقتى كه پيشرفت و تكامل روح در اين زندگى امكان دارد، روح را به ترك تن وا دارد.»(97(

    11,500 تومان

  11. نگارش

    0 دریافت

    مقدمه: هدف از فرستادن پيامبران چه بوده است. قرآن مجيد اهداف متعددى را بيان نموده است كه بعضى از آنها هدف اصلى و برخى فرعى هستند. اين مقاله به بيان اين اهداف پرداخته است. مساله‏اى مطرح است وآن اينكه هدف اصلى از مبعوث شدن پيامبران و به اصطلاح منظورنهايى از ارسال رسل و انزال كتب چيست؟آخرين سخن پيامبران كدام است؟ ممكن است گفته شود هدف‏اصلى، هدايت مردم، سعادت مردم، نجات مردم، خير و صلاح و فلاح مردم است. دعوت به خدا و شناختن او و نزديك شدن به او يعنى‏دعوت به توحيد نظرى و توحيد عملى فردى، اما اقامه عدل و قسط در جامعه يعنى برقرار ساختن توحيد عملى‏اجتماعى.اكنون پرستش به اين صورت مطرح است: آيا هدف اصلى پيامبران خداشناسى و خدا پرستى است و همه چيز ديگر واز آن جمله عدل و قسط اجتماعى مقدمه اين است، و يا هدف اصلى بر پا شدن عدل و قسط است، شناختن خدا و پرستش اومقدمه و وسيله‏اى است براى تحقق اين ايده اجتماعى؟و اگر بخواهيم با زبانى كه در گذشته سخن گفتيم مطرح كنيم،بايد اين طور مطرح كنيم: آيا هدف اصلى، توحيد نظرى و توحيد عملى فردى است‏يا هدف‏اصلى، توحيد عملى اجتماعى است؟در اينجا چند گونه مى‏توان نظر داد: .............................................................. 1.احزاب/45 و 46. 1.حديد/25.

    5,000 تومان

  12. نگارش

    0 دریافت

    استاد شهيد مرتضى مطهرى مجموعه آثار جلد 3 صفحه 318 امام وظايفى بر عهده دارد يكى از آن وظايف رهبرى جامعه است در اين مقاله پيرامون نيازمندى انسان به رهبر و وظايف رهبر و دستورات اسلام در مورد رهبرى، مطالبى ارائه گرديده است. رشد يعنى قدرت مديريت.وقتى كه انسان مى‏خواهدانسانهاى ديگر را اداره كند يعنى وقتى كه موضوع رشد اداره انسانهاى ديگر باشد، آن را «مديريت و رهبرى‏»مى‏ناميم.اين نوع از رشد دراصطلاح اسلامى «هدايت‏» و به تعبير رساتر «امامت‏» ناميده مى‏شود. انسان نيازمند رهبرى است اهميت فوق العاده‏رهبرى بر سه اصل مبتنى است: اصل اول مربوط است به اهميت انسان و ذخاير و نيروهايى‏كه در او نهفته است كه معمولا خود به آنها توجه ندارد.در اسلام به مساله متوجه كردن انسان به خود، به عظمت‏و شرافت‏خود و نيروهاى عظيمى كه در اوست، توجه شده است.قرآن مجيد مى‏گويد: «وقتى كه انسان را خواستيم بيافرينيم فرشتگان را امركرديم كه به اين موجود سجده كنند» (1) ، مى‏گويد: «انسان بر فرشتگان در تعليم اسماء الهى پيشى گرفت‏»(2) ، مى‏گويد: آنچه در زمين است براى انسان آفريده شده است: «هو الذى خلق لكم ما فى الارض جميعا»(3) ، «سخر لكم ما فى السموات و ما فى الارض‏» (4) ، اى بشر!در تو .............................................................. 1.مضمون آيه 34 سوره بقره. 2.مضمون آيه 31 سوره بقره. 3.بقره/29. 4.جاثيه/13.

    9,500 تومان

  13. نگارش

    0 دریافت

    از فرمايشات‌ أميرالمؤمنين‌ عليه‌ السّلام‌ است‌ در باب ارواح كه‌: فَإنَّ الْغَايَةَ أَمَامَكُمْ، وَ إنَّ وَرَآءَكُمُ السَّاعَة اروحَ تَحْدُوكُمْ. تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا، فَإنَّمَا يُنْتَظَرُ بِأَوَّلِكُمْ ءَاخِرُكُمْ [114]. «اي‌ مردم‌! لقاء خدا، نتيجة‌ اعمال‌، بهشت‌ و دوزخ‌، در جلوي‌ شماست‌ و مرتّباً روح شما بسوي‌ آن‌ حركت‌ مي‌كند و بدان‌ نزديك‌ مي‌شود. و آن‌ ساعت‌ مرگ‌ و اجل‌ پشت‌ سر شماست‌ و با آواز حُدِي‌ شما را ميراند و به‌ آن‌ غايتي‌ كه‌ در پيش‌ داريد مي‌رساند.» (همانطور كه‌ براي‌ شتر در راههاي‌ طولاني‌ و بيابانهاي‌ گرم‌، براي‌ آنكه‌ طول‌ راه‌ را حسّ نكند و اين‌ مسافت‌ را طيّ كند ساربانان‌ آواز حُدِي‌ مي‌خوانند تا بالاخره‌ شتر را به‌ مقصد رسانيده‌، بارش‌ را برزمين‌ گذارند؛ أميرالمؤمنين‌ عليه‌ السّلام‌ اجل‌ را به‌ آواز حُدي‌ تشبيه‌ مي‌فرمايد كه‌ از پشت‌ سر دائماً در گوش‌ انسان‌ مي‌نوازد تا بالاخره‌ او را وارد در اين‌ منزل‌ بگرداند.) تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا. «بار خود را سبك‌ كنيد تا برسيد.» ميفرمايد: ارواح‌ انبياء و ائمّه‌ و اولياء و پاكان‌ همه‌ رفتند و در منازل‌ خود در بهشتها مسكن‌ گزيدند، ارواح‌ مخلَصين‌ و مقرَّبين‌ همه‌ در مقصود آرميدند و قافله‌ به‌ منزل‌ رسيد؛ اي‌ بندگان‌ خدا! شما چرا معطّليد ؟ بار گناه‌، علاقه‌هاي‌ مادّي‌ و شهوي‌ فراوان‌ شما را خسته‌ و معطّل‌ نموده‌ و منضجر و كسل‌ كرده‌ است‌. آنها را بريزيد، ريشة‌ علائق‌ را ببريد، خود را سبك‌ كنيد تا بدين‌ قافلة‌ رحمت‌ و لقاءِ الهي‌ خود را برسانيد و عقب‌ نيفتيد.

    9,500 تومان

  14. نگارش

    0 دریافت

    قالب HTML5 بسیار زیبای Left که برای سایت های نمونه کار ها , شرکت ها و وبلاگ ها طراحی و پیاده سازی شده است , میتواند گزینه مناسبی برای شما به عنوان یک طراح و یا مدیر وب سایت باشد . این قالب در رنگ بندی مختلف طراحی شده است که میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از گزینه ها را انتخاب کنید . این قالب داریا صفحات زیادی است که میتواند در مدیریت بهتر وب سایت به شما کمک کند این قالب دمو آنلاین ندارد ولی میتوانید از تصاویر برای بررسی بیشتر این قالب استفاده کنید.

    محصول رایگان است

  15. نگارش

    0 دریافت

    مقدمه: جايگاه اخلاق در جهان معاصر: در عصري زندگي مي‌كنيم كه تنظيم روابط اجتماعي بر اساس اصول اخلاقي اهميتي فوق‌العاده پيدا كرده است. زندگي، آسايش و حرمت شخصي هر يك از ما، بيش از پيش، در گرو آن قرار دارد كه اصول اخلاقي تا چه حد به طور عمومي مورد رعايت قرار مي‌گيرند. در بسياري از عرصه‌هاي نوين كار و زندگي اگر انسان‌ها نخواهند به احكام اخلاقي وفادار بمانند هيچ نيرويي براي بازداري آنها از تجاوز به حقوق يكديگر وجود ندارد. همبستگي جماعتي و قومي و قوام زندگي اجتماعي نيز ضعيف‌تر از آن است كه افراد را به يكديگر مرتبط سازد و انسان‌ها بيش از پيش به صورت افراد مجزا، مستقل و بي اعتنا نسبت به يكديگر درآمده‌اند. رشد ملاك‌هاي اخلاقي: تاريخ اخلاقيات حركتي است از يك وحدت شكل تقريباً بي چون و چرا در سلوك و رفتار به يك مسئوليت دايم التزايد شخصي. آن روزها دير زماني است سپري شده‌اند كه نويسندة اخلاقيات مي‌توانست زندگي اقوام ابتدايي، يا حالت به اصطلاح فطرت را هر طور كه دلش مي‌خواست تفسير كند و نظر ساده لوحانه‌اي كه مي‌گفت انسان وحشي بر خلاف انسان متمدن زندگي بهتر يا بدتري در يك حالت آزادي نسبي داشته، به كلي متلاشي شده است. هدف پژوهش: مسأله تحول اخلاقي – اجتماعي با فرايند اجتماعي شدن يا جامعه‌پذيري و همنوايي همبستگي زيادي دارد. جامعه‌پذيري و همنوايي دو زاويه دارد؛ يكي شيوه‌ها و الگوهايي است كه متوليان جامعه براي دروني كردن يا آموزش دادن هنجارهاي اقتصادي، عرفي، حقوقي، اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي به كار مي‌گيرند. ديگر اين‌كه اين الگوها بايد از سوي كسي آموخته شود و فرد بخصوصي بايد با اين الگوها خود را انطباق دهد و سازگار كند. در جامعة ما در آموزش عمومي و اختصاصي مقولة اجتماعي شدن، از هر دو زاويه نقص آشكاري وجود دارد. چنين آموزشي نياز فردي جامعه است و براي فرهنگ‌پذيري لازم است. اگر آموزش فرهنگ‌پذيري وارد يك فراسة عملي آموزشي شود، در حد بسيار وسيعي از تعارض‌ها كاسته شده و يك وفاق فرهنگي – اجتماعي بر مبناي معيارهاي عام و پذيرفته شده، به وجود مي‌آيد.

    14,000 تومان

  16. نگارش

    0 دریافت

    چكيده فصل اول: نقاشي كودك يك پيام است، آنچه را كه او نمي‎تواند به لفظ درآورد به ما انتقال مي‎دهد. بررسي و درك زبان نقاشي اطلاعات ارزنده‎ايي را در اختيار والدين و مربيان و روانشناسان و همه كساني مي‎گذارد كه خواهان درك و دريافت راز و رمز جهان كودك هستند، اكتشاف نظامدار اين قلمرو به آخرين دهه‎هاي قرن گذشته بازمي‎گردد و بر قوانيني متكي است كه خط‎شناسي نيز از آن سود جسته است. بيان مسئله: با توجه به گسترش پژوهشهاي تجربي در زمينه روانشناسي كودك به ويژه به كمك دانش رفتاري و داده‎هاي اساسي كه روانشناسي سنجشي در مورد پرورش سيستم عصبي و مركزي ارائه داده‎اند، نگرش بزرگسالان در جهات گوناگون رفتاري كودكان دستخوش تغييرات مختلفي شده است. بنا به تحقيق (ورپيلو) دو روند اساسي در توسعه و پيشرفت درك كودك مؤثر واقع مي‎شود كه يكي تشخيص شناخت اشياء و ديگري تمايز بين آنهاست. اهداف پژوهش الف: استفاده از نقاشي به عنوان وسيله‎اي ساده براي سنجش رشد شناختي. ب: به دست آوردن ارتباط بين جنسيت و رشد شناختي. ج: به دست آوردن ارتباط بين سن و رشد شناختي. اهميت پژوهش: در عصر حاضر هر روز كه مي‎گذرد هنر كودكان اهميت بيشتري مي‎يابد و به خاطر تأثيري كه روانشناسي و علوم تربيتي از آن به عمل مي‎آورد همپاي ديگر هنرهاي مختلف رو به تكامل و پيشرفت است، هنر و نقاشي كودكان گواه راستيني بر حقايق اجتماعي و روانشناسي است. فرضيه: سطح تحول‎يافتگي (رشد شناختي) در دختران بالاتر از پسران است. تعاريف عملياتي: الف: تعريف رشد شناختي: رشد شناختي به تغييراتي مربوط مي‎شود كه در حوزه فعاليت ذهني روي مي‎دهد و احساس، ادراك، حافظه، تفكر، استدلال و زبان را شامل مي‎شود. ب: تست آدمك رنگي: اين آزمون در سال 1977 توسط ژاكلين روآيه روانشناس فرانسوي ابداع و هنجارگزيني شده است. ساير فرضيه‎ها: 1- بين نمرات مقياس سر دختران 6 ساله با نمرات سر پسران 6 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 2- بين نمرات مقياس سر دختران 7 ساله با نمرات سر پسران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 3- بين نمرات مقياس سر دختران 8 ساله با نمرات سر پسران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 4- بين نمرات مقياس سر دختران 9 ساله با نمرات سر پسران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 5- بين نمرات مقياس طرح بدن دختران 6 ساله با نمرات طرح بدن پسران 6 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 6- بين نمرات مقياس طرح بدن دختران 7 ساله با نمرات طرح بدن پسران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 7- بين نمرات مقياس طرح بدن دختران 8 ساله با نمرات طرح بدن پسران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 8- بين نمرات مقياس طرح بدن دختران 9 ساله با نمرات طرح بدن پسران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 9- بين نمرات مقياس طرح لباس دختران 6 ساله با نمرات طرح لباس پسران 6 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 10- بين نمرات مقياس طرح لباس دختران 7 ساله با نمرات طرح لباس پسران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 11-بين نمرات مقياس طرح لباس دختران 8 ساله با نمرات طرح لباس پسران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 12- بين نمرات مقياس طرح لباس دختران 9 ساله با نمرات طرح لباس پسران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 13- بين نمرات كلي دختران 6 ساله با نمرات كلي پسران 6 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 14- بين نمرات كلي دختران 7 ساله با نمرات كلي پسران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 15- بين نمرات كلي دختران 8 ساله با نمرات كلي پسران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 16- بين نمرات كلي دختران 9 ساله با نمرات كلي پسران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 17- بين نمرات كلي دختران 6 ساله با نمرات كلي دختران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 18- بين نمرات كلي دختران 7 ساله با نمرات كلي دختران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 19- بين نمرات كلي دختران 8 ساله با نمرات كلي دختران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 20- بين نمرات كلي پسران 6 ساله با نمرات كلي پسران 7 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 21- بين نمرات كلي پسران 7 ساله با نمرات كلي پسران 8 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 22- بين نمرات كلي پسران 8 ساله با نمرات كلي پسران 9 ساله تفاوت معناداري وجود دارد. 23- بين نمرات كلي دختران با نمرات كلي پسران تفاوت معناداري وجود دارد. 24- بين نمرات كلي دختران با افزايش سن تفاوت معناداري وجود دارد. 25- بين نمرات كلي پسران با افزايش سن تفاوت معناداري وجود دارد. نتايج به دست آمده براساس فرمول ‎t تفاوت معني‎دار رشد شناختي در دو گروه پسران و دختران را نشان مي‎دهد يعني دختران در اين تست برتري خود را نسبت به پسران نشان دادند و از فرضيات مطرح شده به جز فرضيات 22-21-19-17-9-6-5-2-1، فرضيات ديگر تأييد شدند.

    15,000 تومان

  17. نگارش

    0 دریافت

    اضطراب اجتماعي اضطرابي است كه خصوصاً هنگام برخوردهاي اجتماعي متقابل افراد با يكديگر بوجود مي‌آيد افرادي كه از اضطراب اجتماعي رنج مي‌برند با افزايش مسائل رواني، ناتواني در تمركز حواس و حالتهاي عصبي روبرو هستند . اشخاص دچار اضطراب اجتماعي به منبع ناراحتي خود كه برخوردهاي اجتماعي است كه اكنون يا بزودي با آن مواجه خواهند شد آگاه هستند. اگر چه هر كسي گاهي حداقل كمي از مصاحبه‌اي كه قرار است در آن شركت كند دچار حالت عصبي مي‌شود. در واقع يعني هر يك از ما در اضطراب اجتماعي قرار مي‌گيريم ، اضطراب اجتماعي مانند خيلي از مسائلي است كه روانشناسان و محققين ارتباطات در آن به تحقيق مشغول هستند. بيان مسئله(موضوع تحقيق) » ويژگيهاي اشخاص مبتلا به اضطرابهاي اجتماعي« اشخاصي كه از اضطرابهاي اجتماعي رنج مي‌برند در موقعيتهاي اجتماعي كه قرار مي‌گيرند دچار مشكل مي‌شوند. اين اشخاص مي‌گويند هنگاميكه مجبور به گفتگو با ديگران هستند دچار حالت عصبي و احساس نامطلوبي مي‌شوند.(CHEEK , BUSS1981) آنان به نظر ديگران نسبت به خودشان توجه دارند. آنان وقتي كه با افراد جديد آشنا مي‌شوند و يا مجبور هستند در مقابل حضار صحبت كنند خيلي خجالتي مي‌شوند.

    12,000 تومان

  18. نگارش

    0 دریافت

    در دنياي امروزه هيجانات ، تنش ها ، عصبيت ها وعوامل متعددي از اين قبيل حاكم بر زندگي روزمره افراد هستند . هر كدام از افراد جامعه امروزي در برخورد مستقيم با انواع استرسها و شرايط عصبي قرار دارند .محيط زندگي اجتماعي ، خانواده وهر آنچه فرد با آن در ارتباط است ميتواند بعنوان عامل تنش زا جريان زندگي اورا به سمت بحرانها ونگرانيها سوق دهد . امروزه تجارب تنش زا ناخواسته عكس العمل افراد را تعيين مي كنند . بدين ترتيب كه وقتي فردي يك تجربه ناخوشايند واسترس همراه با آن را دريافت مي كند واكنش منفي بصورت اضطراب خود كم بيني ، افسردگي وغيره را از خود بروز مي دهد . زيرا قدرت برخورد مقابله طبيعي با مشكلات را در نيافته وشايد نمي تواند كه دريافت صحيحي ا زموقعيت خود داشته باشد . هدف تحقيق انسانها در جامعه امروزي در معرض انواع تنش ها و فشارها قرار مي گيرند . فشارهايي كه با پيشرفت جوامع در زمينه تكنولوژي وصنعت به مراتب بيشتر شده وموجبات بروز مشكلات جسمي و روحي فراواني را براي افراد فراهم مي آورد . فشارها ومعضلات عديده اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي سبب مي شود كه وجود انسان سريعتر از گذشته فرسوده گردد وروان حساس آدمي زودتر در معرض انواع بيماريها قرار گيرد بخصوص دراين ميان تولد كودكان استثنايي مشكل را دو چندان كرده است ... فعاليت فارماكولوژيك : بنظر مي رسد بنزوديازپينها در سيستم عصبي مربوط به گاما آمينوبوتيريك اسيد ( (GABA وگلين كه دو نورترانس ميتر مهاري اساسي درمغز ونخاع شوكي هستند موثر واقع مي گردد فعاليت آرامبخش بنزويازپينها كه تا حدودي با باربيتوراتها وساير آرامبخشها مشترك است ممكن است مربوط به گيرنده هاي( (GABA درمناطق مختلف مغز باشد اخيرا شناسايي گيرنده هاي بنز وديازپين درمغز ، زمينه تازه اي براي پژوهش گشوده است خاصيت ضد اضطراب اين داروها ( مجزا از تاثير آرامبخش ) ممكن است مربوط به اين گيرنده باشد . جامعه آماري : جامعه اي كه تحقيق روي آن صورت گرفته معلمان ودبيراني هستند كه در مدارس عادي زينب ، كميل و مفيد ومدارس استثنايي ايمان ، پيوند و آزادي مشغول به تدريس بوده اند . آزمودنيها نمونه مورد بررسي در اين پژوهش شامل 30 نفر از معلمان مدارس استثنايي و 30 نفر از معلمان مدارس عادي در شهرستان كرج بوده اند ، كه مجموعا آزمودنيهاي ما را 60 نفر از افرادي تشكيل مي دهندكه همگي ميانگين سني آنها بين 25 تا 35 سال بوده وتمامي داراي وضعيت اقتصادي متوسط مي باشند وسابقه شغلي همگي آنها بيشتر از 2 سال مي باشد . روش واجراي آزمون افسردگي : مقياس بصورت يك پرسشنامه است در اين پرسشنامه چندين گروه سوال وجود دارد وهر سوال بيان كننده حالتي درفرد است پژوهشگر بايد سوالهاي هر گروه را به ترتيب وبا دقت بخواند سپس سوال بيان شده يك پاسخ انتخابي دارد كه بهتر از ديگر سوالات احساس كنوني فرد مورد تحقيق را بيان مي كند. معيني آنچه درست در زمان اجراي ، آزمون حس مي كند پس از آن دو رعد مقابل آن سوال يك دايره است كه باعلامت زدن تشخيص داده مي شود اگر در يك گروه چند سوال را وصف حال فرد داشتيم ، در انتخاب آزمودني از سوالات بيشترين عدد را در استنتاج آماري مورد بررسي قرار مي دهيم . 3- پرسشنامه آزمون افسردگي : پرسشنامه آزمون از 13 قسمت مجزا ساخته شده است كه به ترتيب حروف لاتين از قرار زير است : A- غمگيني B- بدبيني C- احساس شكست خوردگي D- نارضائي E- احساس گنهكاري F- از خود بيزاري G- خود آزار رساني H- كناره گيري I- بي تصميمي J- تيز خود پنداري K- دشوار در كار L- خستگي پذيري M- بي اشتهايي 4- مزايا ي آزمون افسردگي : دراجراي اين آزمون به درجه افسردگي فرد پي مي بريم وميتوان نسبتا به نتيجه درستي دست يابيم وبعلت خلاصه بودن در عين حال كامل وجامع بودن در كار برد به موقعيتهاي قابل توجهي ميرسيم . و در اكثر بيماران رواني از گروههاي بيماران اختلال دو قطبي وافسردگي وانواع آن كاربردهاي فراواني دارد وعلت را مي توان جامع بودن تمام ابعاد لازم خلق ومنش كه دچار اختلال شده است .

    15,000 تومان

  19. نگارش

    0 دریافت

    آثار منثور و منظوم ادبيات کلاسيک ايران که در طي نزديک به هزار سال پديد شده بسيار متنوع است . اين آثار بي شک در عين حال اسناد معتبري است براي شناخت تاريخ ده سده ي اخير کشور ما و به طور کلي براي آشنايي دقيق با جامعه ي سنتي ايران که بسي بيش تر از اين ده سده با تغييرات کمابيش در اين آب و خاک دوام آورده و آميزه اي از نظام اربابي ـ رعيتي، غلام داري و پدر سالاري همراه با استبداد شرقي و نظام خراج بوده است. فقر و ثروت خطه ي ايران پيوسته کشوري غني و سرشار از محصولات طبيعي و صنعتي بوده و اين سخنان مفاخره آميز اسدي توسي در گرشاسب نامه را نبايد حمل بر اغراق کرد: ز کان شبه و ز کل سيم و زر / ز پولاد و فيروزه و از گهر هم از ديبه و جامه گونه گون / به ايران همه هست از ايدر فزون ولي اين سرزمين ثروت خيز به علت نظام هاي اجتماعي ظالمانه اي که در آن برقرار بوده است نعمات خود را ارزاني کساني که آفرينندگان ثروت بودند نمي داشت. در کتاب «آداب السلطنه و الوزاره» تصريح مي شود که: « زمين گنج پادشاه است و کليد آن به دست رعيت ». و در حق رعيت نيز مثل سايري بود که مي گويد: « قالي را تا بزنيد گرد پس مي دهد و رعيت را تا بزنيد پول » حتا پيش از «کته» و «تورگو» اقتصاددانان فيزيوکرات سده ي هجدهم ميلادي که بر خلاف «مرکانتليست ها» يا سوداگران ( که بازرگاني را منبع ثروت مي شمردند) طبيعت و زمين را چنين منبعي مي انگاشتند، در آثار شاعران ما به اهميت اين موضوع به مثابه منبع عمده ي ثروت توجه شده است. نظامي مي گويد : فراوان خزينه فراوان غم است / کم اندوه آن را که دنيا کم است سعدي آسودگي بي چيزان و مُغِلان را بدين شکل توصيف مي کند: نه بر اشتري سوارم نه چو خر به زير بارم / نه خداوند رعيت نه غلام شهريارم غم موجود و پريشاني معدوم ندارم / نفسي مي کشم آسوده و عمري به سرآرم و نيز مي گويد : قارون گرفتمت که شدي در توانگري / سگ نيز با قلاده زرين همان سگ است و شاعر ديگري نداري را لباس عافيت مي داند نه دارايي را: چنين زربفت وقت سوختن گفتار به دارايي / ندارايي لباس عافيت باشد نه دارايي «سيم» به اقتضاي آن که پول طلا بوده يا نقره به کار مي رفته و گاه خود واژه ي «زر» به معناي اعم پول است. واحدهاي مشهور پول در ايران که از دوران پيش از اسلام مرسوم بوده عبارت است از: دينار، درهم، پشير، دانگ و تسو . دينار که پولي بود از طلا و از ريشه لاتيني Denarius مي آيد و در آغاز اسلام شکل و طراز ما قبل اسلامي آن حفظ شد و سپس از زمان عبدالملک مروان يک « رفرم پولي» انجام گرفت و سکه ها رنگ اسلامي به خود گرفت.

    9,000 تومان

  20. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با صدور حکمی حجةالاسلام «الله نور کریمی تبار» را به‌عنوان نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌ شهر ایلام منصوب کردند.
  21. یکی از مراجع تقلید با انتقاد از تصویب بخشی از قرارداد FATF در مجلس گفت: رهبری تاکید کردند که این کنوانسیون ها نباید ملاک عمل نمایندگان قرار گیرد و باید نسبت به تدوین قوانین داخلی اقدام شود اما به فرمایشات ایشان توجه نکردند.
  22. رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام ارسال ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی به عراق برای ارائه خدمات درمانی به زائران در اربعین حسینی اعلام کرد: ۲ هزار پزشک و امدادگر به عراق اعزام می‌شوند.
  23. رابرت ردفورد کارگردان اسکاری هالیوود می‌گوید که بخاطر تعصب، پلیدی و خیانتی که بر سیاست آمریکا چیره شده است، احساس می‌کند در کشور خودش جایی ندارد.
  24. در حالی که مدیر شرکت آبفا معتقد است چاه های جنوب تهران نیترات بالایی دارند اما رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران معتقد است آب تهران از سالم ترین آب هاست.
  25. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران اعلام کرد: تمامی قراردادهای با مبلغ 250 میلیون تومان و بالاتر در شهرداری تهران، روی سامانه شفافیت قراردادها منتشر می‌شود.
  26. 900 استاد دانشگاه در پاسخ به نامه 290 نفر از دانشگاهیان اصلاح‌طلب درباره مسائل جاری کشور اعلام کردند: از رویکرد عقیم «بحران – بن بست» به فرآیند ملّی «ظرفیت – راه حلّ» بپیوندید!
  27. نمایندگان مجلس کلیات طرح مرتبط با حذف بازداشت موقت از سیستم کیفری کشور را تصویب کردند.
  1. نمایش فعالیت های بیشتر
×