رفتن به مطلب
اطلاعیه شماره 1 مارککـــت ایران ادامه مطلب... ×

mohsen

بنیانگذار مارککــت
  • تعداد ارسال ها

    381
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1
  • مجموع مدت زمان آنلاین بودن

    146d 2h 19m 57s

آخرین بار برد mohsen در آبان 22

mohsen یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

2 Neutral

اطلاعات کاربری

  • ایمیل نمایشی
    mohsen.m@email.com
  • درباره من
    مدیر و بنیانگذار مارککـــ ایران هستم . مارککـــت ایـــران را در تاریخ 29 مرداد ماه 97 راه اندازی کردم و از آن تاریخ تمام سعی خود را برای بهبود شرایط تجاری این وب سایت انجام داده ام و امیدوارم که این تلاش ها یکروزی به ثمر برسند و یقین دارم که تنها با صبر و پشتکار فراوان است که به نتیجه دلخواهم خواهم رسید .
  • آدرس وبسایت / وبلاگ
  • تخصص یا حرفه
    وبمستر و مدیر یک فروشگاه بوتیک
  • مدرک تحصیلی
    فوق دیپلم

حالت های ظاهری من

  • گیج و ویجم
  • Currently Feeling گیج و ویجم

تعداد 86 محصول در این دسته قرار دارد

  1. محصول رایگان است

    دانلود قالب رایگان مدیریت وب سایت جوملا پارس یو آی | فارسی

    قالب مدیریت وب سایت جوملا پارس یو آی , هدیه است از طرف مدیران این استدیو که به مناسبت افتتاح و راه اندازی مجموعه پارس یو آی تقدیم شما عزیزان شده است . یکی از نقاط ضعف سیستم مدیریت محتوای جوملا , نداشتن قالب های متعدد برای بخش مدیریت وب سایت است. قالب پیش فرض مدیریت جوملا دارای رابط کاربری استاندارد و زیبا است اما دارای یکنواختی زیادی نیز هست . 
    این موضوع طراحان استدیو پارس یو آی را برآن داشت تا نخستین قالب مدیریت جوملا فارسی را به مناسبت افتتاحیه و راه اندازی استدیو پارس یو آی , پیاده سازی و خدمت شما جوملا دوستان عزیز تقدیم کند . بدون شک هر مدیری در زمان فعالیت و مدیریت وب سایتش دوست ندارد با قالبی روبرو شود که برایش یکنواخت و تکرار شده است . با نصب و استفاده رایگان از این قالب شما میتوانید تغییری اساسی در بخش مدیریت وب سایت خود ایجاد کنید
    مدیر یک وب سایت , بخش مهمی از زمان فعالیت کاری خود را در بخش مدیریت وب سایتش میگذراند و اگر این محیط تکراری باشد , بدون شک جذابیت مدیریتی خود را بعد از مدتی دست خواهد داد و فعالیت در بخش مدیریت وب سایت تکراری خواهد شد . اگر شما هم به عنوان یک مدیر وب سایت این تغییر را در بخش مدیریت خود احساس میکنید , پیشنهاد میکنیم از محصول رایگان استدیو طراحی وب سایت پارس یو آی استفاده نمایید و آنرا حتی برای مدتی کوتاه در بخش مدیریتی خود داشته باشید .
    طراحان استدیو پارس یو آی , سعی بر این داشته اند تا قالبی با معیارهای , کاربردی , ظاهری زیبا اما ساده و تکرار نشدنی در زمان فعالیت های طولانی مدت برای کاربران جوملا دوست طراحی و پیاده سازی کنند . لازم به ذکر است موارد نام برده شده برای طراحی این قالب , نکاتی است که در طراحی و پیاده سازی تمام پروژه های طراحی سایت پارس یو آی در نظر گرفته میشود .
    اگر نیاز دارید دستی به سر و روی بخش مدیریت وب سایت خود بکشید و تغییری در ظاهر بخش مدیریت سایت خود ایجاد کنید تا بخشی از یکنواختی فعالیت کاری خود را تغییر دهید ! پیشنهاد میکنیم از قالب رایگان مدیریت جوملا پارس یو آی استفاه نمایید . این قالب کاملا رایگان است و در استدیو طراحی وب سایت پارس یو آی طراحی و کد نویسی شده است .
    بسیار مهم ! برطرف کردن مشکلات محصول :
    قالب مدیریت وب سایت جوملا پارس یو آی , در حال حاضر نخستین نسخه آن منتشر شده است و در این نسخه تمام تلاشمان را انجام داده ایم تا مشکلات و ایرادات احتمالی آنرا برطرف کنیم .
    چنانچه شما کاربر گرامی در زمان فعالیت در مدیریت وب سایت خود با مشکلی مواجه شدید که مربوط به قالب وب سایت است , لطفا آنرا با ما در میان بگذارید تا بتوانیم در نسخه های بعدی موارد مشکل دار را برطرف نماییم .
    برای ارسال انتقاد و یا پیشنهاد در مورد این محصول میتوانید از لینک " فرم ارسال دیدگاه و انتقاد این نوشته " در گوشه سمت چپ صفحه نمایشگرتان استفاده نمایید .

    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  2. 6,800 تومان

    مقاله و تحقیق روشهاي خوراكي جلوگيري از بارداري oral contraceptive

    از‌ آنجاييكه جمعيت به اشكال مختلف بر نظام اجتماعي و ابعاد مختلف اقتصادي فرهنگي و آموزشي و غيره اثر مي‌گذارد و هدف دولت حفظ تعادل و بقاي نظام اجتماعي است اين بنده حقير به همراه گروه پژوهشي تصميم گرفتيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه اطلاعات اندكي از روشهاي جلوگيري از بارداري ارائه دهيم ولي از آنجا كه اين روشها بسيار متنوع و گسترده است ما نتوانستيم اطلاعاتي در مورد همه آنها ارائه دهيم و مطالبي اندك در مورد قرص‌هاي جلوگيري از بارداري تهيه كرديم تا شايد بتوانيم به عنوان اعضاي كوچكي از اين جامعه در كنترل جمعيت نقش داشته باشيم.
     
    روشهاي خوراكي كه معمولاً به عنوان «قرص» شناخته شده‌اند، مواد شيميايي هستند كه از راه دهان مصرف مي‌شوند تا از بارداري طبيعي جلوگيري كنند. قرص‌هاي جلوگيري از باردارياز سال 1960 در بازار موجود بوده‌اند و براي اكثر مردم شناخته شده ‌اند. ميليونها زن در سراسر جهان آنها را استفاده كرده‌اند و البته كاربرد‌ها و نتايج متفاوتي داشته است. يك چهارم زنان بارور در انگلستان از قرص استفاده مي‌كنند و تنها يك درصد از زنان ژاپن اين قرص را بكار مي‌برند. جلوگيري كننده‌هاي دهاني مخصوص مردان هند و نيازمند تحقيق و پژوهشي در اين مورد است.
     
    قابليت دسترسي عمومي public availability
    در ژوئن 1957، FDA[1] انويه 10 ميلي گرمي (85/9 ميلي گرم نورتيندول و 150 ميلي‌گرم مسترانول) را روي بيش از 600 زن آزمايش كردند. تحقيقات نشان دادند كه انويه‌هاي 10،5، 5/2 ميلي‌گرمي بسيار موثر بودند در 23 ژوله اي 1959 سيرل تصميم گرفت ميزان انويه را افزايش دهد.  FDA اين كار را تاييد نكرد.
    در 9 مه 1960،  FDA اعالم كرد كه 10 ميلي‌گرم انويه مي‌تواند مورد استفاده‌ي عمومي قرار بگيرد و بنابراين اين قرص‌ها براي مدت سه سال مورد استفاده‌ي حداقل نيم ميليون زن قرار گرفت.
    اگر چه FDA استفاده از جلوگيري كننده‌ها را تاييد كرد سيرل هرگز نپذيرفت كه اين انويه 10 ميلي‌گرمي يك قرص جلوگيري كننده باشد. 9 ماه بعد در فوريه 1961، FDA مصرف انويه 5 ميلي‌گرمي را تاييد كرد در ژوليه‌ي 1961، سرانجام سيرل انويه 5 ميلي‌گرمي را وارد بازار كرد كه بعنوان جلوگيري كننده شناخته شده بود. اگر چه FDA مصرف اين قرص‌هاي خوراكي را در 1960 تاييد كرده بود ولي اين قرص‌ها در دسترس همه زنان متأهل در تمامي ايالات موجود نبود تا سال 1965، و همين طور تا سال 1972 زنان مجرد و غير متأهل نمي‌توانستند اين قرص‌ها را مصرف  كنند.
     
    فرانسه France
    در سال 1967 مصرف جلوگيري كننده‌ها در فرانسه قانوني اعلام شد كه اين قرص‌ها هم شامل اين مواد جلوگيري كننده‌ها مي شوند قرص‌ها رايج ترين روش جلوگيري در فرانسه به شمار مي‌رود مخصوصاً بين زنان جوان. از زمان معرفي اين قرص‌ها نرخ سقط جنين ثابت باقي مانده است.
     
    ژاپن Japan
    در ژاپن انجمن پزشكي ژاپن استفاده از قرص‌ها را نزديك 40 سال ممنوع اعلام كرده است. دو دليل اصلي در ژاپن مطرح شده بود يكي اين بود كه امنيت به معناي   بودن مصرف اين قرص‌ها در دراز مدت است و ديگر اينكه مصرف قرص‌ها مصرف كاندوم‌ها را پايين مي‌آورد و اين باعث افزايش خطر انتقال بيماري‌ها است.

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  3. 8,500 تومان

    مقاله و تحقیق آشنايي با طبقه بندي مواد اعتياد آور مخدر به همراه نحوه استعمال ،اثرات آني و خطرات آن

    در بررسي تاريخ ، بشري را نمي توان يافت كه با مسائل مربوط به مواد مخدر دست به گريبان نبوده و شايد بتوان گفت مواد مخدر همزاد با بشر در اين جهان يافت شده و تا زماني كه انسان در اين عرصه وجود دارد آن نيز پا بر جاست . مسائل مربوط به مواد مخدر تازگي نداشته و اثرات آن نيز همواره در سرنوشت ملتهاو اقوام قابل جستجو است . در كتب تاريخي ايران و حتي در كتاب قانون ابن سينا از اثرات اين مواد نامبرده شده است . اما بيشتر گزارشات در مورد مواد مخدر مربوط به زمان صفويه و سپس قاجاريه تا عصر كنوني است همراه با فراز و نشيبهاي اين دوران كه اشاعه مصرف مواد افيوني مورد توجه بوده است قوانين يكصد ساله در مورد محدود نمودن مصرف مواد نيز يافت مي شود.
     
    تعاريف اعتياد:
    اعتياد  يعني خو گرفتن و وابسته شدن جسمي ، رواني و عصبي فرد به مواد مخدر كه ترك يا فرار از آن نا ممكن و يا بسيار مشكل است .
    اعتياد يعني مصرف نا بجا و مكرر مواد مخدر كه باعث وابستگي به آنها مي شود . اين وابستگي بدني و رواني است ، ترك مصرف مواد افيوني مشكلات و محروميت هاي بدني و رواني را در پي خواهد داشت .
     
    وابستگي به مواد (Substance dependence) :
     امروزه در محافل دانشگاهي به جاي اعتياد از وابستگي نام برده مي شود ، هر چند كه ميان مردم اين بيماري به ((اعتياد )) و خود بيمار به عنوان))معتاد)) شناخته شده است . بر اساس آخرين جمع بنديهاي عملي كه در دهه هشتاد انجام گرفت))وابستگي(( يك نشانگان باليني است كه در پي مصرف مواد علائمي در حالات رفتاري ، شناختي و فيزيولوژيكي فرد مصرف كننده ظاهر مي گردد ميزان وابستگي كمي است و به درجات مختلفي مي تواند وجود داشته باشد .  شدت وابستگي با رفتارها متعاقب مصرف مواد ، سنجيده مي شود
     
    اسامي عاميانه:NOSE CANDY ،BASE ،FLAKE،
    TOOT ،WHITE ،BLOW ،SNOW ROCK ،CHARLIE،
    COKE ،STARDUST
    شكل ظاهري: گرد سفيد رنگي كه از برگهاي خشك شده گياه كوكا بدست مي آيد.با پختن كوكائين همراه با جوش شيرين ماده مخدر ديگري بنام CRACK حاصل مي گــردد. كرك بسيار بسيار اعتياد آور بوده و بشكل حبه هاي سفيد و يا قهوه اي رنگي ميباشـد. معمولا با نشاسته، شكر، ويتامين سي، پودر شير و پودر تالك تركيب مي گردد.
     
     

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    به روزرسانی

  4. 6,900 تومان

    مقاله و تحقیق تاریخی وضع عمومى ايران مقارن با ظهور اسلام | دانش آموزی و دانشجویی

    براى بدست آوردن ارزش نهضتى كه پيامبر اسلام(ص) بنيانگذار آن بود، لازم است و لو در حد اجمال با اوضاع دو محيط آشنا شويم:
    1- محيطى كه اسلام در آنجا پيدا شد و رشد و نمو كرد.
    2- محيط بيرون از جهان اسلام.
    در رابطه با محيط دوم، تاريخ ايران و روم را به عنوان درخشانترين نقاط آنروز عالم به ما معرفى مى‏كند و ما در اين قسمت پيرامون ايران به بحث مى‏پردازيم و بحث راجع به اوضاع روم و شبه جزيره عربستان را در عناوين ديگر پى‏مى‏گيريم.
    ظهور اسلام و بعثت پيامبر اكرم‏«ص‏»،(611 ميلادى)،با دوران پادشاهى خسرو پرويز(628-590 م)مصادف بود و در زمان خسرو پرويز،پيامبر اسلام‏«ص‏»از مكه به مدينه هجرت فرمود(روز آدينه 16 ژوئيه 622)و اين واقعه،مبدء تاريخ مسلمانان گرديد.
    در اين ايام،دو دولت‏بزرگ و نيرومند(روم شرقى و ايران ساسانى)،بر قسمت اعظم دنياى متمدن آن روز حكمرانى داشتند.از دير باز براى تسلط و حكمرانى جهان،با يكديگر در جنگ و ستيز بودند. (1)
     
    وضع اجتماعى ايران
    وضع اجتماعى ايران در زمان ساسانيان،به هيچ وجه بهتر از وضع سياست و دربار نبود.حكومت طبقاتى كه از دير زمان در ايران وجود داشت،در عهد ساسانيان به شديدترين وجهى درآمده بود.
    طبقات اشراف و روحانيان،كاملا از طبقه‏هاى ديگر ممتاز بودند.تمامى پستها و شغلهاى حساس اجتماعى مخصوص آنان بود.پيشه‏وران و دهقانان از تمام مزاياى حقوقى اجتماعى محروم بودند.به جز پرداخت ماليات و شركت در جنگها وظيفه ديگرى نداشتند.
    «نفيسى‏»،در باره‏ى امتيازات‏«طبقاتى ساسانى‏»مى‏نگارد:
    «...چيزى كه بيش از همه در ميان مردم ايران‏«نفاق‏»افكنده بود،«امتيازات طبقاتى‏»بسيار خشنى بود كه ساسانيان در ايران برقرار كرده بودند.و ريشه آن در تمدنهاى پيشين بوده،اما در دوره‏ى ساسانى،بر سخت گيرى افزوده بودند».

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  5. 5,000 تومان

    مقاله و تحقیق موقعيت مكه و نقش آن در رشد اسلام | تاریخی | دانش آموزی

    كتاب: تاريخ سياسى اسلام سيره رسول خدا(ص)، ص 318
    نويسنده: رسول جعفريان
    رسالت پيامبر(ص)در شهر مكه آغاز شد،شهر مكه،براى ابلاغ و گسترش اسلام از زمينه‏اى برخوردار بود كه مناطق ديگر جهان از آن بى‏بهره يا كم‏بهره بودند.ويژگيهاى اين منطقه از جهات مختلفى مى‏توانست در تكامل و رشد اسلام در ميان مردم مؤثر باشد.
    نخستين مسأله،تقدس كعبه نزد اعراب بود.كعبه‏اى كه حضرت ابراهيم(ع)بنا كرد،از قرنها قبل از بعثت،به عنوان خانه و معبدى محترم مورد توجه همگان قرار داشته و تقدس خاصى به مكه مى‏بخشيد،اين تقدس تا جايى بود كه در پناه و پرتو كعبه،مكه شهر امن و امان تلقى مى‏شد .از كتب تاريخى به دست مى‏آيد كه كعبه نزد اكثر ملل جهان از قديم الايام مورد احترام بوده است،ايرانيان صائبى مذهب و آشوريان،كعبه را يكى از خانه‏هاى هفتگانه و معظم جهان مى‏پنداشتند و چون كعبه بسيار قديمى بود برخى آن را خانه«زحل»مى‏دانستند.
     
    از آنجا كه اعراب در ايام حج،از سراسر جزيرة العرب به مكه مى‏آمدند،رسول خدا(ص)از اين فرصت استفاده مى‏كرد،با رؤساى قبايل مختلف تماس مى‏گرفت و آنان را به اسلام دعوت مى‏فرمود،او در ميان قبايل رفته و اسلام را به آنان عرضه مى‏داشت،ابو لهب نيز بدنبال او حركت مى‏كرد و مى‏كوشيد تلاش پيامبر(ص)را خنثى سازد.پيامبر(ص)در همين رابطه قبايل«بنى صعصعه»،«بنى حنيفه»،«كنده»و«كلب»را ملاقات و آنان را به اسلام فراخواند. (12) در يكى از همين ملاقاتها بود كه رسول خدا(ص)گروهى از يمنى‏ها را نيز به اسلام دعوت كرد . (13) زمينه گروش مردم يثرب به اسلام نيز در همين تماسهاى موسم حج فراهم شد،گروهى از يثربيان در مراسم حج با پيامبر(ص)آشنا شدند و دعوت او را شنيديد،آنها ابتدا شش نفر بودند،در پيمان«عقبه اولى»12 نفر شدند،و سال بعد هفتاد و اندى مسلمان مدنى در موسم حج با پيامبر ملاقات كردند.

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  6. 11,000 تومان

    مقاله و تحقیق خداشناسی و راه های شناخت خدا | دانش آموزی و دانشجویی

    عقل به ما مي گويد: هر اثري يك موثّري دارد و اين حكم به قدري روشن است كه اگر شما بسيار آرام به صورت نوزادي بدميد، او چشم باز مي كند، به اطراف مي نگرد و به دنبال موثّر مي گردد وچنين مي فهمد كه اين دميدن از يك سرچشمه اي به وجود آمده است . آري ، مساله ((از اثر پي به موثّر بردن )) از روشن ترين مسايل روزمرّه زندگي ماست . چگونه مي توان باور كرد كه مثلا تصوير يك خروس يا طاووس به عكّاس يا نقّاش نياز دارد، ولي خود خروس و طاووس به خالق و طرّاح نياز نداشته باشد!؟ چگونه عقل را قانع كنيم كه يك دوربين عكّاسي سازنده دارد، لكن چشم انسان سازنده با شعوري ندارد؟ در صورتي كه عكس برداري چشم به مراتب مهم تر از عكس برداري دوربين است ، زيرا دوربين هر چند بار كه عكس گرفت بايد فيلم آن را عوض كنيم ، ولي چشم دائما در حال عكس برداري است .
     
    خداشناسي از راه نظم و هماهنگي
    بهترين و ساده ترين دليل توحيد، نظم و هماهنگي عجيبي است كه بر موجودات جهان حاكم است . اين دليل به عنوان برهان نظم ناميده مي شود. برهان نظم داراي امتيازاتي است ، از جمله :
    1 برهاني قرآن است . آيات قرآن نيز همواره ما را به شناخت شگفتي هاي طبيعت و تفكّر و تامّل در آيات عظمت خداوند دعوت كرده است .
    2 عشق آفرين است . وقتي انسان الطاف و نعمت هاي خداوند را مي شناسد، عشق و محبّت او به خداوند بيشتر مي شود.
     
    نشانه هاي خدا
    قرآن در آيات بسياري عبارت ((و من آياته )) را تكرار مي كند. تا بدين وسيله به ما اعلام نمايد كه اين همه نظم و هماهنگي ، هرگز نمي تواند تصادفي به وجود آيد.
    اكنون به ذكر برخي از نشانه هاي الهي در طبيعت و در وجود خود مي پردازيم.
    بديهي است كه اين نشانه ها ما را به وجود خداوند متعال رهنمون مي گردد.
    (سنريهم اياتنا في الافاق و في انفسهم انّه الحقّ) (91)
     
    هماهنگي نظام تكوين و تشريع
    علاوه بر وجود هماهنگي ميان موجودات ، در نظام آفرينش ، نظام تشريع و قانونگذاري الهي نيز شاهد هماهنگي هستيم :
    1 نظام تكوين به بهترين وجه آفريده شده است.
    (الذي احسن كل شي خلقه ) (96) نظام تشريع (قرآن ) نيز به بهترين وجه تدوين شده است :
    (اللّه نزّل احسن الحديث كتابا متشابها مثاني ) (97) 2 در نظام تكوين دستور به تفكّر داده شده است :
    (او لم يتفكّروا في انفسهم ) (98) ، (او لم ينظروا في ملكوت السموات والارض ) (99) در نظام تشريع (قرآن ) دستور به تفكّر و تدبّر وارد شده است :

     

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    به روزرسانی

  7. 15,500 تومان

    مقاله و تحقیق جامع غیبت و طول عمر امام زمان ( مهدی ) و اعتقاد به مهدویت و انتظار ظهور | زندگینامه | دانش جویی و دانش آموزی

    فهرست مطالب
    1)    ولادت
    2)    غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری
    3)    غیبت دراز مدت یا غیبت کبری و نیابت عامه
    4)    ضرورت غیبت اخرین امام
    5)    طول عمر امام زمان (عج)
    6)     اعتقاد به مهدویت در ایین های مختلف
    7)    انتظار ظهور قایم (عج)
    😎 مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری
    9)    زمینه برای امدن امام (عج)
    10) نشانه و علامت حتمی ظهور
     
    ولادت
    ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه، نیمه شعبان سال 255یا 256 هجری بوده است .
    پس از اینکه دو قرن و اندی از هجرت پیامبر ( ص ) گذشت  و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام یازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسید، کم کم در بین فرمانروایان و دستگاه حکومت جبار، نگرانی هایی پدید آمد . علت آن اخبار و احادیثی بود که در آنها نقل شده بود  از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد یافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشین ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . 

    در این زمان یعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع )، معتصم عباسی، هشتمین خلیفه عباسی، که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد ، سامرا، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی  قرار داد.
     
    غیبت کوتاه مدت یا غیبت صغری
    مدت غیبت صغری بیش از هفتاد سال بطول نینجامید ( از سال 260ه. تا سال 329ه. ) که در این مدت نایبان خاص ، به محضر حضرت مهدی ( عج ) می رسیدند و پاسخ نامه ها و سؤالات را به مردم می رساندند . نایبان خاص که افتخار رسیدن به محضر امام  را داشته اند ، چهار تن بودند که به " نواب خاص " یا " نایبان ویژه " معروفند . 
     
    اعتقاد به مهدویت دردرآیین زردتشتی
    در کتابها و اثار زردتشت و زردتشتی درباره آخر الزٌمان و ظهور موعود مطالب بسیاری امده است. از جمله در کتابهای اوستا ، زند ، جاماسب نامه ، داتستان دینیک و زراتشت نامه در دین زردتشت موعودهایی معرفی شده اند که انان را سرشیانت می نامند. این موعودها سه تن بوده اند که مهمترین آنها اخرین ایشان است. و او (( سوشیانت پیروزگر)) خوانده شده است. و این سو شیانت همان موعود است چناچه که گفته اند:
    سوشیانت مزدیسنان به منزله کریشنای برهمنان ، بودای پنجم بودانیان ، مسیح یهودیان ، فارقلیط عیسویان و مهدی مسلمانان است.
     
    مهدویت و انتظار در اندیشه مطهری
    بحث انتظار و ظهور مهدی موعود ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ از ابعاد گوناگونی مورد چالش قرار گرفته‌ است؛ از جمله:
    1. مهم‌ترین فلسفه‌ای كه برای تحقّق قیام مهدی برشمرده‌اند، تحقّق عدالت فراگیر و گسترده است. با توجّه به این‌كه یكی از علل ضرورت معاد نیز همین ضرورت تحقّق كامل است و با توجّه به این‌كه دنیا فقط دارگذر، و اصل و مقصد نهایی، آخرت است، دیگر تحقّق عدالت فراگیر در دنیا چه ضرورتی دارد و چرا باید در این دنیا انتظارِ عدالت داشته باشیم؟
    2. در آیات و احادیث برای برخی اعمال جایگاه خاصی قائل شده‌اند: نماز ستون دین دانسته شده، و امربه معروف و نهی از منكر، مایه قوامِ بقیه احكام، و... .

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  8. 6,900 تومان

    مقاله و زندگینامه | نگاهی اجمالی به زندگی حضرت محمد امام جعفر صادق | دانش آموزی و دانش جویی

    جناب عبدالمطلب، پدر بزرگ پيغمبر (ص)، پس از آن که به کمال رشد رسيد و مناصب کعبه به او منتقل گرديد، چيزي نگذشت که فوق العاده عظمت يافته بر مردم مکه و قريش امير و مهتر شد، عبدالمطلب مردي چهار شانه، خوش سيما، اندکي چاق و پرتو جواني در چهره اش ميدرخشيد و مع الوصف تمام موهاي سرش سپيد بود.
    عبدالمطلب چنان بزرگي يافت که از بلاد و کشورهاي دور، به نزد او تحف و هدايا ميفرستادند، و هر که او را زنهار ميداد در امان بود، و چون عرب را داهيه اي پيش مي آمد، او را برداشته به کوه خثبير برده قرباني ميکردند، انجام حاجات خود را به بزرگواري او ميشناختند، ديگران خون قرباني خود را بر پيشاني بتها ميماليدند، اما او جز خداي يگانه چيزي را مورد ستايش قرار نميداد ...
     
    تولد نور
     نزديک به فجر صادق، مقارن اين حوادث، جناب آمنه ديد که ستاره هاي آبي، با دنباله هاي ارغواني، به پشت بام خانه اش ميريزند!، از اين تماشا مسرور شده بود که ناگهان ديد زنهايي نوراني اطراف بالينش نشستند، فکر کرد زنان قريشند، ولي متحير بود که چگونه خبر يافته اند که او در اين وقت ميخواهد وضع حمل کند!!
     
    دلايل نقلي:
    1- در مورد آمدن وحي خداوند و ملايك او شهادت مي دهند خداوند متعال مي فرمايد: ( لكن الله يشهد بما انزل إليك أنزله بعلمه و الملائكة يشهدون وكفي بالله شهيدا ) النساء: 166 )
    " هر چند كافران رسالت تو را انكار مي نمايند ) لكن خداوند بر آنچه ( قرآن ) بر تو نازل نموده گواهي مي دهد، اين خداوند است كه آنرا بر مقتضاي دانش خويش نازل كرده و فرشتگان نيز گواهي مي دهند، اما كافي است كه خداوند گواه باشد”.

     
    ايمان به پيامبران
     انسان مسلمان به اين موضوع ايمان و يقين دارد و كه خداوند از ميان بندگان خود پيامبراني را بر گزنده و قوانين و راه و رسم خود را براي ابلاغ شدن به مردم و اتمام حجت بر آنان، به آن پيامبران وحي نموده است. به همراه آنان نشانه هاي آشكاري را فروفرستاده و به وسيله معجزه از ايشان پشتيباني نموده است كه اولين آنا ن حضرت نوح و آخرينشان حضرت محمد - صلي الله عليه وسلم- مي باشد.  آن پيامبران هر چند انسان بوده و بسياري از امور بشري آنها را نيز شامل مي گرديده و براي مثال: غذا و نوشيدني مي خوردند، بيمار گرديده و بهبودي مي يافتند، گاهي چيزهايي را فراموش و گاهي اموري را بخاطر مي آوردند و قانون زندگي و مرگ آنان رانيز در بر مي گرفت، اما در عين حال كاملترين و گرامي ترين بندگان خداوند بودند، و ايمان هيچكس بجز به وسيله ايمان به آنان كامل نمي گردد، و براي اثبات اين امور به دلايل نقلي و عقلي زير توجه فرماييد.  
     

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    به روزرسانی

  9. 11,500 تومان

    مقاله و تحقیق فلسفی تفسیر مرگ از نظر غرب و قرآن | استدلالها و اقسام | دانش آموزی و دانش جویی

    گفتار اول : تفسير و ضرورت مرگ
    استدلال علم طبيعى بر ضرورت مرگ استدلال هاى فلسفى بر ضرورت مرگ تفسير مرگ در فلسفه ى غرب اقسام مرگ از ديدگاه فلسفه اسلامى مرگ اضطرارى مرگ طبيعى مرگ ارادى نگرش فلسفه ى غرب به مسأله مرگ گفتار دوم : مرگ از منظر قرآن و روايات
    تفسير قرآن و روايات از مرگ ضرورت وقوع مرگ بازگيرندگان نفس در هنگام مرگ اقسام مرگ از نظر قرآن مرگ، تثبيت كننده ى سعادت يا شقاوت امكان بازگشت به دنيا ظهورهاى گوناگون مرگ مرگ و زندگى حقيقى مرگ انديشى و فوايد آن گفتار سوم : ترس از مرگ
    عوامل ترس از مرگ فلسفه و ترس از مرگ دين و ترس از مرگ برخوردهاى گوناگون آدميان با مرگ  
    گفتار اول : تفسير و ضرورت مرگ
    در اين گفتار دلايل ضرورت مرگ كه به تفسير حقيقت آن منتهى مى شود، بررسى خواهد شد. اثبات ضرورت مرگ، به منظور مدلل كردن اين ادعاست كه هر نفسى بايد جهان مادى را ترك كند; به عبارت ديگر، قضيه ى «هر نفسى مرگ را مى چشد» يك قضيه ى ضرورى است و نه امكانى.
    تفسير مرگ و توجيه ضرورت آن كاملا به تفسير زندگى دنيوى وابسته است. اگر زندگى بشر بر اساس بينش طبيعى تفسير شود مرگ او هم بر آن اساس تبيين مى شود، ولى در چشم انداز دين و فلسفه ى الهى همان گونه كه درخت زندگى انسان ريشه در امور ماوراى طبيعى دارد، مرگ او نيز بدين سان خواهد بود. البته فيلسوفان موحد گاه مرگ را به اسباب فاعلى قريب يا علل اِعدادى و طبيعى آن برگردانده براى آن دلايل طبى اقامه مى كنند، اما قاعدتاً ضرورت مرگ را بايد بر اساس اسباب ماوراى طبيعى، يعنى سبب فاعلى بعيد يا سبب غايى آن تبيين كنند. از اين رو ضرورت مرگ در علم طب به گونه اى و در فلسفه ى الهى به گونه اى ديگر اثبات مى شود
     
    فلسفه غرب :
    همان طور كه ملاحظه مى شود ديدگاه افلاطونى هميشه اين پرسش را بر مى انگيزد كه اساساً چرا روح از عالم مجردات فاصله گرفته به دنيا هبوط كرده است تا بار ديگر بخواهد با مرگ بدان جا باز گردد. تنها مى توان گفت روح انسانى هر چند پيش از بدن و عالم ماده موجود بوده است، اما قابليت او براى دست رسى به كمالات تنها با گذر از عالم ماده به فعليت مى رسد. از اين رو با آمدن به دنيا و طى كردن عالم طبيعت دگربار با وضعيتى جديد به عالم مفارقات و مجردات باز مى گردد و سرّ رها كردن دنيا و ضرورت مرگ آن است كه استعدادهاى او در دنيا به فعليت رسيده است.
    ب ـ فلوطين در بحث نهى از خودكشى، مرگ را به جدايى تن از روح معرفى مى كند نه روح از تن:
    روح بايد منتظر شود تا تن به كلى از او جدا شود، زيرا در اين صورت مجبور نيست به مكانى ديگر برود; بلكه همين كه تن از او جدا شد خود به خود جدا از تن مى ماند. تن چگونه از روح جدا مى شود؟ بدين سان كه تن هماهنگى خود را، كه داشتن روح مستلزم داشتن آن است، از دست مى دهد و ديگر نمى تواند روح را به خود ببندد و هيچ جزيى از روح بسته به تن نمى ماند. چه بايد گفت درباره ى كسى كه بكوشد تا تن را از هم بپاشد؟ چنين كسى به زور توسل مى جويد و در اين صورت تن از روح جدا نمى شود، بلكه روح مجبور مى شود خود را از تن جدا سازد... چون سرنوشت روح در جهان ديگر بسته به حالتى است كه هنگام مرگ دارد. آدمى نبايد تا وقتى كه پيشرفت و تكامل روح در اين زندگى امكان دارد، روح را به ترك تن وا دارد.»(97(

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    ارسال

  10. 5,000 تومان

    مقاله و تحقیق هدف نبوتها و بعثتها در ادیان اللهی | دانش آموزی

    مقدمه: هدف از فرستادن پيامبران چه بوده است. قرآن مجيد اهداف متعددى را بيان نموده است كه بعضى از آنها هدف اصلى و برخى فرعى هستند. اين مقاله به بيان اين اهداف پرداخته است.
    مساله‏اى مطرح است وآن اينكه هدف اصلى از مبعوث شدن پيامبران و به اصطلاح منظورنهايى از ارسال رسل و انزال كتب چيست؟آخرين سخن پيامبران كدام است؟ ممكن است گفته شود هدف‏اصلى، هدايت مردم، سعادت مردم، نجات مردم، خير و صلاح و فلاح مردم است.
     
    دعوت به خدا و شناختن او و نزديك شدن به او يعنى‏دعوت به توحيد نظرى و توحيد عملى فردى، اما اقامه عدل و قسط در جامعه يعنى برقرار ساختن توحيد عملى‏اجتماعى.اكنون پرستش به اين صورت مطرح است: آيا هدف اصلى پيامبران خداشناسى و خدا پرستى است و همه چيز ديگر واز آن جمله عدل و قسط اجتماعى مقدمه اين است، و يا هدف اصلى بر پا شدن عدل و قسط است، شناختن خدا و پرستش اومقدمه و وسيله‏اى است براى تحقق اين ايده اجتماعى؟و اگر بخواهيم با زبانى كه در گذشته سخن گفتيم مطرح كنيم،بايد اين طور مطرح كنيم: آيا هدف اصلى، توحيد نظرى و توحيد عملى فردى است‏يا هدف‏اصلى، توحيد عملى اجتماعى است؟در اينجا چند گونه مى‏توان نظر داد:
    .............................................................. 1.احزاب/45 و 46. 1.حديد/25.

    0 خرید    0 دریافت

    0 دیدگاه

    به روزرسانی

×